lauantai 21. tammikuuta 2017

Eksyneenä miesten osastolla





Tarvitsin kengät. Tukevat. Tarpeeksi tilavat, jotta niihin mahtuu kunnon pohjalliset ja paksut villasukat. Kengät, jotka eivät pelästy rankkojakaan sääolosuhteita. Kaupassa katselin ja kokeilin kaikessa rauhassa miesten kenkiä. Rauhassa siihen asti kunnes palvelualtis myyjä tuli paikalle.

"Tarvitsetko apua?
"Ei kiitos"
"Etsitkö kenkiä miehellesi vai pojallesi?"
"Eikun ihan itselleni"
"Voi kuule, nämä ovat miehille tarkoitettuja kenkiä. Naisten kengät ovat tuolla suunnassa"
"Joo-o tiedän kyllä. Kävin jo siellä, enkä löytänyt sopivia"
"Varmasti sieltä löytyy sopivat. Minä tulen opastamaan, niin ei tarvitse ihan miesten kenkiä itselleen valita"
"Kiitos vaan. Ei mua miesten kenkät haittaa. Nytkin on jalassa sellaiset"
"Miesten kengät suunnitellaan miesten käytettäviksi"
"Ei mun jalat varmaan tiedä sellaisesta mitään. Tai sitten ne ei välitä pätkääkään asiasta. Ne vaan nauttii siitä, kun kengät on hyvät niille"

Myyjä poistui paikalta.

Tällaista siis tapahtuu vielä nykyaikana. Toivottavasti ei silti usein. Olen aiemminkin ostanut itselleni mm. miesten kenkiä, mutta olen ollut ilmeiseti niin salaman nopea, ettei myyjä ole ehtinyt paikalle opastamaan muka eksynyt oikeaan osoitteeseen.

Miksi muuten on erikseen miesten- ja naisten kenkiä (ja muitakin tuotteita)? Miksei niitä voitaisi laittaa esille koon mukaan?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti